Monday, March 30, 2009

Seminar yang disertai beliau











Prof. Madya Dr. Arba’ie Sujud

1.Arba’ie bin Sujud dan Ramli Isin. “Kritikan dalam Kesusasteraan Melayu:Tinjauan Fenomena dan Disiplin”dibentangkan di Seminar Teori dan Kritikan Sastera Melayu Serantau II pada September 2004 di Dewan Bahasa dan Pustaka , Kuala Lumpur.
2. Arba’ie bin Sujud “Persediaan Penulisan: Perkongsian Idea” dibentangkan di Bengkel Penulisan Skrip Jawapan Peperiksaan Anjuran Lembaga Peperiksaan Malaysia pada 13 - 17 Mac 2005 di Johor Baharu.
3. Arba’ie bin Sujud dan Che Ibrahim Salleh, “Mencari Garis Persamaan Dalam Karya Sastera dan Non Sastera”, dibentangkan di Seminar Kesusasteraan Bandingan Malaysia pada 12 Mac 2005 di Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi, Selangor.
4. Arba’ie bin Sujud dan Che Ibrahim Salleh. “Aplikasi Multimedia Interaktif dalam Penguasaan Kemahiran Bahasa” dibentangkan di Seminar Internasional Bahasa Dalam Perspektif Global pada 22 -23 April 2005 di Fakultas Sastra, Universiti Sumatera Utara.
5. Arba’ie bin Sujud dan Mhd. Amin Arshad. “Aplikasi Kod Bahasa Dalam Penelitian Karya Sastera” dibentangkan di Seminar Kebangsaan Linguistik dan Bahasa Melayu 1 pada 28 Mei 2005, di Dewan Persidangan Pusat Pengajian Luar, Universiti Putra Malaysia.
6. Arba’ie bin Sujud. “Drama dalam Pengajaran Bahasa” dibentangkan dalam Seminar Kebangsaan KOMSAS, pada 11 Jun 2005, di Maktab Perguruan Besut, Terangganu.
7. Arba’ie bin Sujud. “Apresiasi Sastera Bandingan” dibentangkan di Kem Sastera untuk Pelajar “Extended Essay-Malay” pada 3 Julai 2005 di Kem Al-Azzhar, Morib Banting.

No comments:

Post a Comment