Wednesday, March 25, 2009

Prinsip dan semangat


Mengenali beliau, beliau merupakan seorang yang berterus terang dan jujur. Bagi dirinya, jika disimpan-simpan boleh membawa kepada tekanan jiwa. Beliau selalu mengingatkan diri beliau bahawa “musuh kita yang paling besar adalah diri sendiri”. Perkara yang penting dalam hidup adalah hormat-menghormati antara satu sama lain. Beliau selalu bercakap didalam diri bahawa walaupun “badan kecil tetapi hati besar” inilah prinsip yang memberi beliau semangat untuk terus melakukan yang terbaik dalam hidup beliau. Beliau dikagumi dan disanjungi kerana kecekalan dan keberanian beliau melakukan sesuatu yang tidak mudah dilakukan oleh orang lain. Beliau juga berdiri di hadapan cermin dan selalu berkata “Arba’ie dijadikan ada kepentingannya” itulah kata-kata hikmat yang mencerminkan keperibadian beliau seorang yang cekal dan berani

4 comments:

  1. Salam... Kejutan besar buat saya...
    Saya merupakan anak murid Cikgu Arbaie masa di SK Jengka 18. Beliau mengajar saya B.Malaysia Darjah 6. Tak sangka sungguh Cikgu sekarang dah bergelar Dr. Utk pengetahuan Cikgu, saya masih berhubung dgn rakan Cikgu, Cikgu Imran.
    Suhaimi (anak Jamil JKR/Kak Dah).
    fsuhaimi@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Sampaikan Salam Saya Buat PROF....
    Kawan Lama Dia...Cikgu Imran Bin Ramli
    019-912 9252
    email: Kulaan_1457@yahoo.com.my
    Kulaan1457@gmail.com
    http://kulaan-imran.com/

    ReplyDelete
  3. Tahniah arbaie..tuan insan yg sgt hebat.

    ReplyDelete
  4. Beliau merupakan seorang insan yg berhati mulia.. Wlaupun bertitle prof madya tp beliau ttp menganggap pelajar beliau sepertimana beliau mengajar di sekolah.. Salah satu pensyarah yg sy kagumi..

    ReplyDelete